Tuesday, December 14, 2010

Dasat jugak Ilmu Pacik Eh??!

Haiy0... Salam n Selamat petang yepp! Haiy0... Kenal ak pak cik Azizan?? Tak kenal ker?? Aku pun baru kenal 2 hari lepas jer.. Dia nie lagi f0fulaf sebagai Pak Teh Azizan Pawang Diraja.. ( dari hari tu cakap pasal pawang n b0m0h nie ).. Had0i.. 2 hari lepas, kami pergi ( ayat! ) berubat kat rumah dia kat Jeniang, Kedah..
 Punyala ramai.. Ingatkan kenduri! Sakit lutut, sakit jantung, paru- paru,buah pinggang semua pergi mintak t0l0ng dia.. Resdung, mabuk perjalanan semua ada lah...

Mula- mula aku c00l jer,tiba- tiba bila teng0k pak cik yang paling mach0 n at0k yang paling t0ugh pun nangis n menjerit- jerit, aku pun apa lagi... heheheh... J0in nanges jugak la!! Hahaha.. Tak sempat buat apa p0n dah nanges ka?? Hahaha.. Aku da kecut per0it ( bak kata 0rang perlis ) keluar sembang ngan ayam jer... Hahah.. Takut la weyh!! Padahal dia tak sentuh p0n... Guna sireh pinang jer.. Tapi semua alat dasat ada la... Nak apa? Screwdriver? Ada. Hammer? Ada. Semua ada la... Tapi buat syarat jer la.. Tak sentuh pun.. Setelah semua 0rang dalam rumah tu pujuk dan aku pun dah penat nangeh.. Aku pun buat jer laa.. Halamak kaw!! Sakit maa!! Tapi dia tak sentuh pun... Haiy0y0...

Hari nie bangun jer tidur, aku terkejut, terpana n terkesima ( hampas jer ayat ).. Ada bekas jahitan kat tempat dia buat tu.. Tapi dia tak sentuh pun... Hairan bin ajaib.. Ramai cakap dia nie memang p0wer sampai Sultan pun rujuk kat dia.. Tapi apa p0n, semua kedasatan dan ke'p0wer'an dia dipinjamkan Allah semata- mata.. Sapa nak ikhtiar cara tradisi0nal b0leh la jumpa dia.. InsyaALLAH.. Kalau diizinkan Allah, sembuh..

p/s: Dia suruh makan sireh pinang n kalau ada jahitan tu jangan buang nanti berdarah.. Macam aku, nak teng0k p0n dah tak berani daaaa...huhuhuhu
Malas Nak Komen Like Jer

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...