Thursday, December 2, 2010

Hari Paling MALANG!!

  HUH~malang sungguh ari nie... Lepas 1 jadik x sempat selesai jadik 1 benda lagi!! Camni...memula aku n mak aku pegi umah lama kami...(bebudak yang sewa x bayar sewa, pegi nak rantai la...huhu ). Memula x nak masuk, tapi mak aku teringin plak dah!! Masuk la.. Terkejut penguin laut bila teng0k rumah kami yang sebegitu indah dulu jadi cam kandang lembu gugur anak 4 ya!! Dengan hidangan kasut2 Nike, Adidas dan Bata bergelimpangan, t0t0 dan selimut dikumpulkan serta x kurang juga ar0ma yang begitu menawan!! X b0leh buat menantu bet0l!! Akhirnya kami tanpa belas kesian,mengambil peti sejuk, dumbel dan kertas periksa mereka sebagai cagaran dan merantai pagar dengan rantai besi 2 kaki 500 g... Hamik kaw!!

  Kami suma cadang nak teng0k wayang la...Lepas hidangan wayang gambar sadis tadi ingat nak teng0k ngankung ker apa ker.. Tetibe, pak cik aku kluar keta dengan niat nak beli sirap bandung n lupa nak mati enjin...Kunci keta lak ada kat dalam..  Paham jer la apa terjadi selepas tu.. Aku, pak cikku, makku akhirnya ngangkung mncangkung diluar keta kancil tak basuh 5 bulan itu di tengah2 jalan depan warung... 3 st00ges...
kami...tadi...( tapi kami ngankung )
  Setelah pandangan kesian ,hiba ,pilu dilemparkan diiringi jampi serapah pacikku,akhirnya ada s0rang mamat berapr0n datang... Setelah menceritakan pengalaman manisnya di l0kap selama 6 tahun,beliau meminta izain mencuba membuka kereta malang itu... Skill dah ada, alat pulak x da.. Pembaris besi x der.. Dia p0n guna la dawai yg ada kat warung nasik lemak dan cuba buka... HAMPAS!! X b0leh..

aku rasa tadi dia pakai apr0n!
  Kemudian ment0l lampu menyala atas kepala mak aku...0leh kerana beliau se0rang pelajar cemerlang dengan k0kurikulum bebas d wak2 muda2 dulu... Dia berjaya membukanya... Syabas!! Umi memang cemerlang!!

dia nak buat tu...

   Sampai di Sunway nak teng0k wayang (naik kereta malang tadi la... )..Tiket wayang pula habis...M0vie seterusnya pukul 11... Kalau nak jadi sambal petai ulam raja (kata ayah dah 0pahku, setelah kmi tlip0n mereka ) TENG0KKLA!! laung ayahkku.. Syabas malang lagi...
nak gi makan

  0k x pa... Kami pegi Tesc0 plak nak makan... Nasik ayam kentaki kesukaan kami dah habis... tahniah sekali lagi... Last2 nie jer habuannya...

h0t plate mee special

  Itu saja...Malang betul 0rang yang membaca kisah malang 3 serangkai ini... Terima kasey!!
Malas Nak Komen Like Jer

2 comments:

  1. malang ke sape yg bace ni..
    alamak..da terbaca la..

    ReplyDelete
  2. hye dtg singgah cini n follow kamu..beznya dapat g jalan2..hehe :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...