Saturday, September 22, 2012

Mencari Angel




  Jauh. Kini aku jauh. Semakin kosong. Semakin sepi. Ada kala aku keseorangan di tempat yang dipenuhi orang.  Aku masih dalam misi aku. Mencari seorang angel yang mampu buat aku rasa ada. Di bumi London ramai angel. Rambut kuning, merah, hitam dan jingga. Bermata biru, kelabu dan hijau. Semau dah aku temui. Cuma yang benar- benar mampu menjadi angel untuk aku dan keluargaku kelak belum lagi muncul.

Ini semua gara- gara ayah. Dia juga buat benda yang sama. Dah nama genetik. Tiga langkah sebelum aku keluar dari pintu rumah baru diberitahu kisah chenta nya. Heh, tak sangka. Dulu katanya aku Romeo. Patutlah. Dia pun, nak kata dia Romeo jugak lah tu.

 Zaman sekolahku ustaz pernah berkata, ada seorang angel yang akan menemani soleh. Yang mengabdikan hidupnya atas balasan si soleh lakukan semasa dia hidup. Aku tahu itu di alam sana. Tapi aku juga tahu, ada seorang tertulis untuk aku di alam sini. Umtuk menemani dan menjaga alam ini bersama. Aku masih mencari... Semoga aku ke temu.

Malas Nak Komen Like Jer

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...